I dag hadde vi planlagt å dra en tur til markedet i Ventimiglia i Italia. Byen som har ca 25.700 innbyggere ligger rett på innsiden av grensen til Italia. Vi var derfor i seng «tidlig» i går kveld, for min del lå jeg ikke under dyna før kl 0.50 i natt, da det tok litt tid å få ferdig bildene fra innlegget i går. Og når jeg ble vekt rett før kl 7 i morges var jeg rimelig trøtt ja. Jeg hadde veldig lyst til å sove noen timer til, men skulle vi komme oss avgårde til rett tid, var det ingen bønn. Etter at alle hadde fått vært i «skrubben», spist frokost og rydda litt her fordi «vaskehjelpen» skulle komme en tur innom, var vi avgårde ca kl 8.30. Så var det å stable seg inn i Renault Twingo og sette nesen mot Italia!
Kategori: Ferie
feb 19 2010
Tur til Ventimiglia og Sanremo i regnet
Permalenke til denne artikkelen: https://www.kak.net/2010/02/19/tur-til-ventimiglia-og-sanremo-i-regnet/
feb 19 2010
Tur til Antibes og St Paul de Vence
I dag har vi vært mer på farta en hittil under Frankrike-oppholdet mitt. Det var utrolig godt å få en lang natts søvn og våkne av meg selv i 10-tiden. Det ble en frokost og litt «kontortid» før vi dro ut for å se litt av Frankrike. I dag var planen at vi skulle en tur til Antibes, blant annet for å titte litt nærmere i båthavna. Jeg synes det er morsomt å gå og titte på båtene selv også, men i tillegg hadde jeg fått en oppfordring fra forumet mitt på prat.kak.net å ta bilder av litt båter. Så i dag har jeg tatt bilder av mange båter. I tillegg skulle vi prøve å ta en tur innom fjellandsbyen St Paul de Vence hvis det ikke ble for sent. Om det var litt i skumringen var ikke så farlig, det ville isåfall være mine foreldres første tur i skumring/mørket. Det er jo bråt en helt annen stemning enn i dagslys.
Permalenke til denne artikkelen: https://www.kak.net/2010/02/19/tur-til-antibes-og-st-paul-de-vence/
feb 18 2010
En tur til CAP 3000 i Saint Laurent du Var
I dag var vi litt senere ut av senga etter å ha strekt kvelden i går litt lengre. Sånn går det når man koser seg med godt drikke og snacks! Men vi var vel i seng nærmere 3 i natt tror jeg. I dag var vi ikke ute av senga før nærmere kl 12, men på tanke på hva slags vær vi har hatt i dag har det vel ikke gjort så mye. I dag har det vært regn, regn og atter regn her nede i Nice eller Villeneuve-Loubet som området heter. Det har derfor ikke vært så veldig fristende å gjøre noe særlig utendørs. Men vi valgte å ta en tur til et stort kjøpesenter som heter CAP 3000 i nærheten. Jeg hadde fått vite at det var ett kjøpesenter med «fine» butikker og stive priser.
Permalenke til denne artikkelen: https://www.kak.net/2010/02/18/en-tur-til-cap-3000-i-saint-laurent-du-var/
feb 17 2010
En stille og rolig dag i leiligheten
I dag har vi tilbragt mesteparten av dagen i leiligheten på Le hauts de Vaugrenier. Med unntak av en tur til bakeren for å kjøpe brød, en tur innom turistinformasjonen for å få litt informasjon, en liten sightseeing og en tur ned til Port Marinaen på kvelden når det var i ferd med å bli mørkt. Den første turen kjørte vi litt rundt omkring her nede i nabolaget, rundt pyramideblokkene nede ved vannet, det vil si tvers igjennom Port Marinaen. Jeg fikk tatt noen kjappe bilder fra bilen mens vi kjørte, men det er ganske mye å ta bilder av, så det blir nok en gåtur i dagslys senere, tenker jeg. Men jeg fikk allikevel tatt noen bilder i dag.
Permalenke til denne artikkelen: https://www.kak.net/2010/02/17/en-stille-og-rolig-dag-i-leiligheten/
feb 15 2010
Shoppingrunde i Nice
I dag benyttet vi anledningen til å sove litt, eller ihvertfall til kl 10. Når vi var i seng ca kl 1 i natt er det jo en lang og god natts søvn! Det var utrolig deilig etter gårsdagens reise og mangelen av søvn. Men jeg våknet litt tung i hodet i dag. Jeg drakk ikke mer enn 3 øl i går, så det har nok ikke noe med det å gjøre, men heller ettervirkninger etter den lange reisen og mangelen av søvn. Det hadde ikke gitt seg etter frokost, så da tok jeg like godt et par hodepinetabletter. Jeg er ikke den som gidder å ødelegge dagen med hodepine, det løser vi raskt med hodepinetabletter. På shoppingrunden i dag skulle vi innom en Lidl- og Carrefour litt utenfor Nice.
Permalenke til denne artikkelen: https://www.kak.net/2010/02/15/shoppingrunde-i-nice/
feb 15 2010
Vel fremme i Nice
Dette har mildt sagt vært en veldig lang dag. Jeg fikk som sagt ikke sovet noe i går kveld, så da er det ikke noen stor hemmelighet at jeg ble rimelig trøtt utover natta. Drosja kom og henta meg kl 3 i natt, jeg var på bussterminalen ca kl 3.10 og hadde derfor rimelig god tid før Flybussekspressen skulle gå kl 3.30. Men det tok ikke mer enn ca 5 minutter før Flybussekspressen kom inn i spor 5. Jeg for min del mente å huske at Flybussekspressen hadde blitt flyttet fra spor 3 til 5, men drosjesjåføren mente at den skulle gå fra spor 3. Men gjett hvem som hadde rett? Flybussekspressen kom selvfølgelig i spor 5. Det var forøvrig hyggelig å se at det var en sjåfør jeg kjenner fra før, så da ble det til at jeg satt fremme hos sjåføren og skravlet litt på vei inn til Gardermoen.
Permalenke til denne artikkelen: https://www.kak.net/2010/02/15/vel-fremme-i-nice/
feb 14 2010
Pakket og klar for avreise til Nice
Fredag satt jeg med ned og skrev en sjekkliste for hva jeg måtte huske å pakke ned til turen min til Nice søndag. I dag har jeg vært en tur på Clas Ohlson og kjøpt «bagasjemerkelapper» eller hva det kalles. De skal ihvertfall brukes til bagasjen for å merke den med navn, adresse og telefonnummer. Greit å ha hvis kofferten skulle komme på avveie. I dag har jeg tatt det rimelig stille og rolig, men det har gått med litt tid til pakkingen. Ikke hvis man ser på hvor lang tid selve pakkingen har tatt, men det har blitt pauser, skravling på internett og slike ting innimellom. Da tar ting plutselig litt lengre tid enn man hadde regnet med. På første forsøk bommet jeg litt med vekta på håndbagasjen, den veide 11 kilo, så da måtte det flyttes over noe fra håndbagasjen til bagasjen. Bagasjen kan nemlig veie 20 kilo hos Norwegian.
Permalenke til denne artikkelen: https://www.kak.net/2010/02/14/pakket-og-klar-for-avreise-til-nice/
jan 19 2010
Nå er det ikke lenge til jeg drar til Nice!
Det er ikke mindre enn 14 år siden jeg var i Nice i Frankrike sist, nærmere bestemt i februar 1996. Den gangen var kameraene og bildene analoge og det er derfor ikke fryktelig mange bilder jeg har fra denne turen. Det vil si, jeg tok ganske mange bilder, men det var ingen av dem som noen gang ble til papirbilder, og bare noen ytterst få ble scannet den gangen jeg jobbet hos Demokraten. Jeg har ikke hatt den helt store tilgangen til negativskanner siden den tid. Men jeg kan ihvertfall mimre litt med de få digitale bildene jeg har fra turen til Nice i februar 1996. Nå er det bare 3.5 uke til jeg drar tilbake til Nice! Reisefølget er identisk som for 14 år siden. For mange vil det kanskje høres kjedelig ut, men jeg skal på tur med mamma og pappa! For min del hadde det vært helt uaktuelt å dra alene til et sted hvor jeg ikke kjenner en kjeft. Så da blir dette perfekt!
Permalenke til denne artikkelen: https://www.kak.net/2010/01/19/na-er-det-ikke-lenge-til-jeg-drar-til-nice/
sep 25 2009
Hjemme i Fredrikstad igjen
Det var med vemod at jeg dro fra København i går. Jeg rett og slett stortrives i byen, med atmosfæren, god mat og drikke og ikke minst Gro og vennene hennes! Men det er nok ikke lenge til jeg kommer tilbake, regner jeg med. Jeg håper at jeg ikke må vente helt til sommerferien neste år, vi får se hva jeg kan få til med en langhelg eller i andre «miniferier» man får pga helligdager og inneklemte dager. Men nå skal jeg først og fremst bearbeide og nyte minnene etter årets tur til København. Jeg ble litt lengre enn i fjor, det ble nesten 1.5 uke, siden jeg kom forrige tirsdag og dro i går torsdag! Det tok litt tid å pakke sammen alle tingene mine og få de ut i bilen, samtidig måtte jeg hele tiden passe på at Kylie ikke snek seg ut av døra.
Permalenke til denne artikkelen: https://www.kak.net/2009/09/25/hjemme-i-fredrikstad-igjen/
sep 24 2009
Siste kveld i København
I går tok jeg det også stille og rolig på dagen, var en tur innom noen butikker for å handle inn noen ting jeg manglet og som jeg hadde lyst til å ha med meg hjem. Jeg fant blant annet en ny parfyme på Føtex som jeg likte godt. Det var en Beckham-parfyme som jeg ikke har sett før, men er jeg jo ikke så ofte på utkikk etter ny parfyme heller da. Den parfymen jeg bruker til daglig har jeg brukt i mange, mange år, i tillegg har jeg noen andre parfymer som vi har fått i gave. Når jeg i tillegg fant den på tilbud, ble det jo ekstra interessant. Såpass interessant at jeg tok med meg to stykk!
Permalenke til denne artikkelen: https://www.kak.net/2009/09/24/siste-kveld-i-kobenhavn/
Siste kommentarer: