Kastrup standpark i København

De siste dagene mine i København ble tilbragt ganske lokalt på Kastrup hvor Gro bor. Etter å ha nesten gått beina av meg gatelangs i København dagen før, ble det en rolig dag på Bredager og Amagerstuen sammen med Gro og Glenn på onsdagen. Bredager ligger like i nærheten, og med happy hour mellom kl 17 og 18 får man dobbelt opp når man bestiller en øl. På torsdag ble det en gåtur sammen med Gro og hunden Svea til Irma før frokost og en gårtur til Kastrup standpark etter frokost. Der hadde jeg faktisk ikke vært siden første gangen jeg besøkte Gro i København i 2008. Det var utrolig nydelig vær denne dagen og det var masse folk på stranda. Ei strand er kanskje ikke det første du tenker på når du hører Kastrup? Men de har faktisk en strandpark der!

Det var en fin tur i godværet, det var godt og varmt og man la godt merke til at Svea syntes at det var litt varmt, for det  ble litt pusting og pesing og forkjærlighet for skyggen etterhvert. En utrolig søt og sjarmerende hund! Jeg tenkte på det først etter at jeg hadde kommet hjem fra København at jeg ikke hadde tatt et eneste bilde av Kylie denne gangen. Men hu lever i beste velgående og fikk masse oppmerksomhet når vi var i leiligheten til Gro på Kastrup! Vi tok en halvliter nede i båthavna før vi ruslet tilbake til leiligheten igjen. Før vi på ettermiddagen tok turen ut igjen, vi måtte jo få med oss happy hour på Bredager og så ble det middag på den kinesiske restauranten Jin Yuan som ligger 10-15 skritt fra Bredager. Jeg rakk aldri noen tur innom Jin Yuan når jeg var i København i 2013, den turen ble jo litt amputert på grunn av kneet mitt. Så min forrige tur var i september 2011. Jeg har hele tiden likt denne restauranten veldig godt, og den skuffet ikke denne kvelden heller!

Jeg spiste meg kanskje litt vel mett, så jeg hadde litt problemer med å få plass til en øl på Bredager etterpå. Vanligvis stenger dem  klokka 22 på kvelden mener jeg, men vi hadde blitt lovt at de skulle holde åpent litt lengre denne kvelden. Jeg aner ikke hvorfor, men veldig hyggelig var det med en siste kveld ute på Kastrup før jeg skulle kjøre hjemover igjen dagen etter. Jeg startet med å bare ta meg en brus, men det ble selvfølgelig en øl også. Vi hadde en utrolig hyggelig ettermiddag og kveld på Kastrup! Tidligere når jeg har vært i København har det liksom aldri vært noe tema å dra ut og spise/drikke på Kastrup, man har havnet inne i sentrum et eller annet sted, men jeg må jo si at det er like hyggelig å gjøre det på Kastrup også. Det gjør jo ingenting at man bare kan gå dit, istedenfor å måtte være avhengig av buss eller metro.

De to siste dagene mine i København ble det 3.755 og 8.964 skritt. Turen til Irma og ikke minst til Kastrup strandpark fikk jo selvfølgelig fart på skrittelleren min den siste dagen i København! Det er alltid vemodig å dra hjem igjen etter å hatt det så hyggelig i 1,5 uke. Men av erfaring er det også veldig deilig å komme hjem igjen etter å ha vært på ferie. Siden Gro skulle jobbe fredag, lørdag og søndag, syntes jeg det var like greit å dra hjem på fredagen og få et par dager hjemme før jeg skulle tilbake på jobb igjen. Turen hjemover gikk veldig greit, men jeg var veldig glad for at jeg har klimaanlegg i bilen, for det var en varm dag. Jeg tok en tur innom foreldrene mine på vei hjem og vi hadde masse å prate om. Da fikk jeg også overlevert noen «edle dråper» fra Fyn!

Tilsammen ble det 76.301 skritt i løpet av turen til København. Jeg vil også benytte anledningen til å takke for gjestfriheten i København!

Mer om turen til København:

Gatelangs i København (01.10.16)
Gedser Odde og fyr i Danmark (18.09.16)
Masnedø fort i Danmark (16.09.16)
Stevns fyr og missilbatteriet i Danmark (16.09.16)
Stevnsfort i Danmark (10.09.16)
Egeskov slott i Danmark (07.09.16)
Langelandsfort i DanmarkLangelandsfort i Danmark (04.09.16)

Permalenke til denne artikkelen: https://www.kak.net/2016/10/01/kastrup-strandpark-i-kobenhavn/

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.